tisdag 15 september 2009

Välkommen Kingsley


Jag är med katt igen! Varit utan ett halvår sen jag var tvungen att ta bort min gamla dam. Hon lyckades ändå bli 15. Valde att denna gång ta in en som behövde omplaceras. Det blev värdens underbaraste Kingsley.

Tyvärr har Kingsley visat sig ha stenar i blåsan. De ska bort. Problemet är att försäkringen inte täcker en operation. Jag tecknade den för 2 veckor sedan, samma dag som jag bestämde mig för att köpa Kingsley. Det räcker tydligen inte då Agria säger att stenarna satt där när jag försäkrade honom. Sant. Men det visste inte jag. Så nu är det bara att gilla läget.

Då jag inte har världens bästa ekonomi och redan lagt över 3000 kr på Kungen i veterinärskostnader sen jag tog in honom behöver jag hjälp.
Operationen han behöver kostar 10 000 och det är inget jag kan hala upp ur fickan på stört. Därför har jag valt att starta en insamling. Den heter Rädda Kungen.

Uppmärksamheten har idag varit stor, mycket tack vare Sandra Beijers blogg niotillfem.

Hon valde att skriva om insamlingen för att hjälpa till och har tyvärr fått oerhört mycket skit. Hon vill ju bara hjälpa sin pojkväns förredetta katt som jag nu har och jag är oerhört tacksam. Både för hennes initiativ samt för alla som hon nått ut till som bidragit till att Kingsley ska få sin operation.

Det behövs fler människor med lika stort hjärta som Sandra och Ludde som hjälper mig fast det numer är min katt.

All heder till dem!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar