lördag 26 september 2009

Kungens lördag

Som vanligt väcker Kungen mig när han tröttnat på att vara själv. Idag blev det vid 10. Har för vana att aldrig ge katten mat det första jag gör när jag går upp. Han ska inte få lära sig att väcka matte=mat. Först ska kaffe fixas och tidningen hämtas. På tur står att plocka fram alla bollar som han lyckas peta längst in under soffan så han inte når dem längre. Sen mat. Försöker ge honom så lite torrfoder som möjligt, men nattetid och när jag är på jobbet får han det ändå. Royal canins urinary såklart. Idag till frukost blev det kycklinglever från mjau. Bra mjukmat i tetraförpackningar som endast innehåller svenska råvaror och stödjer kattfonden. Kungen måste ju även han tänka på miljön och vilka fotspår han lämnar efter sig.

Efter maten är det dags att sova och när han vaknar igen har jag hunnit med en runda till byn. Dagens present blev pingisbollar. Tänkte att ju fler bollar han har kanske någon klarar sig från att hamna under soffan. Vi får se om det funkar.

Efter lite bus och kel är dags att sova igen och då försöker jag få lite jobb gjort. När Kungen vaknar till har matklockan ringt för mellanmål och idag serveras det rå lax. Katter behöver ju oxå omega 3. Sen rullar det på ungefär lika dant. Busa, tvätta, sova, äta, ut på balkongen och sen sova igen. Jaga boll, pocka på uppmärksamhet och skrika lite, bli borstad, jaga boll. Det är ungefär vad som hänt hittills under Kungens lördag. Snart dags för middag, blir kycklinglever igen. Sen antar jag att det blir ungefär samma veva med bollarna och sovandet. Lika bra att busa så mycket som möjligt fram till operationen. Efter den blir det en trattkatt som måste ta det lite lugnt. Får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar